Parlem dels infants i adolescents no acompanyats.

El dia 19 de juny va tindre lloc la primera càpsula organitzada per Arkhé, on es va parlar sobre els aspectes clau per millorar la intervenció sòcio-educativa amb els infant i adolescents no acompanyats (MENA)  procedents del Marroc.

La va dirigir en Mohammed el Bouhali, diplomat en Educació social, amb experiència en diferents àmbits d’intervenció sociocultural amb joves en situació de risc d’exclusió social, tant a CRAE com en CREI.

En la càpsula en Mohammed parla sobre els aspectes a tenir en compte d’aquests infants i adolescents no acompanyats, com són la motivació familiar, personal i/o econòmica per a immigrar, així com la importància de la rebel·lió d’aquests infants i adolescents en l’etapa de la iniciació cap a la vida adulta. I també s’ha d’entendre el concepte de la immigració com a procés arrelat a la cultura marroquina.

Parla també de la procedència d’aquests infants i adolescents no acompanyats, ja que en funció del territori d’on provenen, i del que han viscut en el seu territori, es relacionen generalment d’una manera o d’una altra.

Introdueix el tema de les noies adolescents immigrants, comentant que generalment no arriben i si ho fan són les noies que ja venen amb un contracte o amb un objectiu concret que és treballar als camps.

Resum de la Càpsula “Més a prop dels MENA”

Destaca la importància de conèixer algunes de les paraules clau i crear eines lingüístiques bàsiques pel vincle. Alguns exemples de conceptes clau són: “Harraga”, “Xemkar” i “Ghorba”.

Explica com hauria de ser la intervenció socioeducativa; quin rol haurien de tindre els educadors autòctons i els educadors del mateix origen que aquest infants i adolescents.

I per finalitzar proposa algunes activitats per realitzar amb els infants i adolescents no acompanyats, com conèixer l’entorn, realitzar visites a llocs de pas, i donar-los a conèixer referents que els hi puguin interessar.

La càpsula va durar més de dues hores. En el vídeo adjunt hem fet un resum dels punts clau tractats. Esperem que us sigui d’interès i que us doni eines per a treballar.

Aquesta càpsula va ser una introducció al tema i després de l’estiu es realitzarà una formació més extensa al respecte, per aquells/es que estiguin interessats/des. També repetirem aquesta mateixa càpsula a girona.

Entrades recents

Categories

Etiquetes